“Laten we in ons onderwijs vooral blijven doen waar we voor staan, waar we goed in zijn en in geloven. Daarmee laten we het meldpunt lekker links liggen”. Zo schrijft Tomas Oudejans, rector van het Theresialyceum in Tilburg, in een mail aan zijn medewerkers.» lees verder
Natuurlijk is het goed als leerlingen weten waarover ze gaan leren en wat het doel van de les is. Toch is er een aantal redenen waarom je beter niet elke les kunt starten met het benoemen van het leerdoel. Wat vind jij? » lees verder
Wat is werkgeluk? Dat is niet zo makkelijk in woorden te vatten waardoor het een vaag begrip blijft. Want wat de een gelukkig maakt, daar moet de ander niet aan denken en andersom. ‘One size does not fit all’, is hier sterk van toepassing! » lees verder
Hoe komt spiritualiteit en zelfreflectie aan de orde in onze complexe samenleving? Hoe verzorgen we het vak levensbeschouwing op onze scholen? De commissie levensbeschouwing houdt zich bezig met de inhoud hiervan. » lees verder
Dit jaar namen leerlingen van het Fioretti College in Veghel de hoofdprijs van de OMO-praktijkwerkstukprijs in ontvangst. De jury noemde hun werkstuk ‘Maatwerk Piraatje’ buitengewoon mooi en complimenteerde de leerlingen en de docenten met de ijzersterke samenwerking voor deze gedurfde opdracht. » lees verder
Vind je het leuk om te schrijven over gebeurtenissen op school of over een actueel onderwerp in het onderwijs? Of wil je je mening kwijt? Mail dan naar communicatie@omo.nl