Geachte relatie,
Deze nieuwsbrief van vereniging Ons Middelbaar Onderwijs wordt elke vijf weken verzonden naar alle medewerkers. U ontvangt de nieuwsbrief als relatie van Ons Middelbaar Onderwijs ter informatie. We houden u graag op de hoogte van actuele zaken binnen de vereniging.
|
|
|
|
“Denk vanuit de toekomst naar nu” |
|
“Iedereen heeft het over helicopterview. Ik heb liever een giraffe-view. Ik ben altijd aan het nadenken over hoe het onderwijs er over acht tot tien jaar uit moet zien en tegelijkertijd ben ik down to earth. Een kennismakingsinterview met Jos Kusters, voorzitter van de raad van bestuur. Lees verder » |
|
|
|
|
Dromen, Durven, Doen! |
|
De Loopbaan4daagse is van vorm veranderd. We organiseren nu het eendaags loopbaanevenement 'Dromen Durven Doen' op 16 maart aanstaande. Kom jij inspiratie opdoen, kennis maken en kennis delen? Schrijf je dan nu in! Lees verder » |
|
|
|
|
“Scrummen verbetert de sfeer in de klas" |
|
Rubriek collega met passie
Janneke Kruiswijk doceert biologie, mens & natuur op het Hanze College in Oosterhout. Daarnaast is ze scrum-coördinator. Ze gelooft in onderwijs dat meebeweegt met de veranderende wereld. “Ik hoef geen huiswerk meer op te geven, leerlingen doen dat zelf.” Lees verder » |
|
|
|
|
Casus: Ondersteuning leerling met autisme |
|
Voor kinderen met leerproblemen vanwege autisme, is het volgen van regulier onderwijs vaak mogelijk. Met wat extra ondersteuning kunnen ook zij de school verlaten met een diploma. Lees hier het verhaal van Hans. |
|
|
|
|
Vijf excellente scholen |
|
Het Eckartcollege, ’t R@velijn, het Zwijsen College, het Fioretti College en Gymnasium Beekvliet kregen op 20 januari jl. het predicaat ‘Excellente School’. Een prestatie om trots op te zijn! Lees verder » |
|
|
|
|
Definitieve examenresultaten 2018-2019 |
|
Examenresultaten zijn schoolspecifiek en daarom zijn er duidelijke verschillen zichtbaar tussen de scholen. De vereniging is trots dat voor 2018-2019 het (gewogen) gemiddelde slaagpercentage boven het landelijk gemiddelde ligt. Lees verder » |
|
|
|